torsdag den 19. januar 2012

LEVI'S CURVE ID

God formiddag solstråler :-) 

I dag vil jeg fortælle jer om "Levi's Curve ID". Jeg ved ikke om der er nogle af jer derude, som kender til disse fantastiske jeans, som Levi's har lavet? Det særlige ved disse jeans er, at det først og fremmest ikke handler om størrelsen på kvinden, men om kvindens former og pasformen på jeansene. Levi's Curve ID er en del af en meget populær serie, som hedder "custom fit jeans", som benytter sig af et revolutionerende "shape not size"- koncept. Konceptet er opstået ved at kigge på mange forskellige kvinders kroppe for at finde ud af, hvordan det er muligt at lave den perfekte jeans, som passer perfekt for den enkelte. Levi's har derfor rejst verden rundt, hvor de har testet omkring 60.000 forskellige kvinder. Ud fra testen var det muligt at placere omkring 80 % af kvinderne indenfor disse tre modeller, som er beskrevet nedenunder:   


Slight curve er for kvinden, der går meget lige op og ned, hvilket kan karakteriseres som "søljeformet". 

Demi curve er for den gennemsnitlige kvinde, som har lidt flere former i forhold til kvinden, som bruger slight curve.De fleste kvinder vil passe denne curve. 
  
Bold curve er for kvinden, som har flere kvindelige former dvs. en fyldig numse og fyldige lår. Kvinden kan oftest karakteriseres som "timeglasformet". 

Bonusinfo: Det skal dog siges, at der findes en model/curve mere, som hedder "supreme", men denne er ikke tilgængelig i Danmark.

For at finde ud af, hvilken pasform/curve, som du skal have, er det bare at tage ned til din nærmeste Levi's forhandler og spørge, om de kan hjælpe dig med at finde den rette jeans. Den ansatte vil ved hjælp af et specielt målebånd finde frem til det perfekte fit og den perfekte model, som passer lige præcis til DIN KROP!. Du vil opleve en jeans, som sidder perfekt og som ikke "gaber" omme bagpå. Jeansene findes både i en "high waist"-udgave, som kaldes for "classic waist" og en "low waist" -udgave, som kaldes for "modern waist". Det er også muligt at få flere forskellige vidder i læggen. Du kan få alt fra "skinny" (de mest tætsiddende jeans) til "slim" (som giver lidt mere vidde i læggen) til straight (en lige op og ned jeans) og til sidst "bootcut" (som giver ekstra vidde forneden). Jeansene fås også i mange forskellige vaske, så det er bare med at finde den vask, som du bedst kan lide. Derudover er der utrolig meget stretch i jeansene, hvilket vil sige, at de giver sig meget, når man først for dem brugt. Man skal derfor helst prøve et nummer mindre end man normalt plejer, hvilket vi kvinder ikke kan klage over.

Jeg vil helt klart anbefale en hvilken som helst pige/kvinde til at prøve disse jeans, da man vil opleve en jeans, som passer perfekt til ens krop. Dermed er det også slut med at gå i jeans, som ikke passer til din kropsform. Jeg kan i hvert fald ud fra mit eget synspunkt sige, at jeg er utrolig glad for mine "demi curve jeans", og det bliver ikke det sidste par, som jeg skal have

Love Maise

3 kommentarer:

  1. Ej det lyder virkelig super fedt ;-)
    Det er en af grundene til, at jeg ALDRIG går i bukser - altså at jeg ikke kan finde nogle som sidder ordenlig. Det kunne da være at jeg skulle prøve dem :-)
    Jeg er nu også fastlæser hos dig !

    SvarSlet
  2. Virkelig et fedt koncept - tror helt klart jeg er slight curve. Synes det er fedt, de gør så meget for at hjælpe folk med at finde de helt rette bukser!

    I øvrigt en fin blog, så tæl mig med som fast læser! Kig forbi og bliv det samme hos mig, hvis min blog har interesse :)

    Julie P.

    SvarSlet
  3. Marica: Nemlig og sådan tror jeg vi er mange kvinder der har det. Derfor er det virkelig lækkert at endelig få et par jeans, som er tilpasset ens for, og jeg synes virkelig, at man kan mærke og se en forskel. Hyggeligt at du vil være fast læser hos mig :-)

    Julie P: Det er et super fedt koncept og dejligt, at det endelig er muligt at finde et par jeans, som virkelig passer. Tusind tak for din søde kommentar, og dejligt med en ny fast læser. Jeg er også blevet fast læser hos dig :-)

    SvarSlet