lørdag den 25. februar 2012

BRUNCH AND CHAI TEA

God eftermiddag kære læsere :-) 

Som jeg fortalte i går havde kæresten og jeg været så heldige at få en "Smartbox" med brunch for 2 personer til en "næsten" valgfri café. Jeg tror, at vi havde 5-6 forskellige cafeér at vælge mellem her i Aarhus. Vi endte med at vælge Café Viggo, hvilket var super lækkert. Jeg fik serveret: røget laks i butterdej, charcuterie, råstegte kartofler med aioli, ost samt hjemmelavet marmelade og en chokoladecroissant. Dertil bestilte jeg Chai Te, som jeg smagte for første gang. Det smagte rent ud sagt vidunderligt, og er helt klart noget, der skal prøves igen. Jeg vil helt klart anbefale andre at prøve det især, hvis man ikke lige er kaffetypen (jeg har desværre endnu ikke lært at drikke kaffe), så er det her et sikkert hit. I aften står den på biograftur, hvor kæresten og jeg skal ind og se"Safe House". Nu håber jeg bare filmen er god, ellers vil jeg bare ønske jer en fantastisk weekend, så vi blogges ved.


Bonusinfo om Chai Te: 

Chai te er en sort, krydret te, som oprindeligt stammer fra det indiske kontinent. Teen laves af sort te tilsat indiske krydderier, såsom kanal, kardemomme, nelliker, ingefær, anis og peber. Chai Te nydes oprindeligt med varmt varm, men er efterhånden blevet mere moderne med mælk. Det kan derfor kaldes for en chailatte eller chaichino.


Love Maise

Ingen kommentarer:

Send en kommentar