søndag den 5. februar 2012

Mere end vellykket..

God eftermiddag skønne læsere :-) 

I går havde jeg nok verdens travleste dag, da jeg for første gang skulle begive mig ud i, at lave en tre retters menu. Det var noget af en udfordring for mig, fordi jeg havde besluttet mig for at lave alt maden fra bunden af, så det vil sige hjemmelavet is & jordbærsorbet, pesto, foccacia, ciabattabrød, chokoladefondant osv. Så det var altså noget af projekt jeg havde voldt mig selv. Jeg må indrømme, at jeg var mere end nervøs, da pigerne bankede på døren, og de så meget forventningsfulde ud. Jeg startede med at byde pigerne på en lille velkomstdrink, hvor jeg dertil serverede jordbær med mørk chokolade og kokos. Det faldt i meget god jord, og pigerne synes her var helt fantastisk hyggeligt. Jeg havde valgt at lave en meget intim stemning ved slukke lyset og tænde en masse stearinlys. Derefter fik jeg serveret forretten, og pigerne var ellevilde, og jeg kunne begynde at slappe af. Aftenen endte med at blive en succes, og de var meget overrasket over maden, der blev serveret. Så jeg var mere end lykkelig og tilfreds med aftenens forløb, da jeg klokken halv et om natten stod og vaskede op.  Jubii - jeg klarede det ikke halvt men helt!! 


Foccaciabrød

Aftenens borddækning
Jeg vil på et senere tidspunkt komme til at ligge nogle af opskrifterne fra aftenen op, fordi især foccaciabrødet og chokoladefondanten smagte mere end himmelsk :-) 
Love Maise

Ingen kommentarer:

Send en kommentar